Переглядів: 1169

Асоціації на дисоціації Андрія Бабчинського

Основний напрямок сучасного мистецтва — постмодернізм — передбачає створення автором нового шляхом переосмислення старого, точніше — вічного, а саме — світових шедеврів. Сучасний автор не може створити твір, не опираючись на роботи своїх попередників, на здобутки світової культури. Таким чином сучасне мистецтва твориться шляхом асоціацій з його ж минулим. З огляду на це культурологи вважають, що людство тупцює на місці і що на зміну постмодернізму от-от прийде абсолютно новий, ні на що не схожий, художній напрямок. Та поки що вирватися з епохи постмодернізму жодному із сучасних митців не вдалося, як нікому не вдається потрапити у майбутнє.

Прямуючи на персональну ви­ставку молодого перспективного одеського художника Андрій Бабчинського, мріялося про неможливе — про дисоціації з минулим культури, адже назва експозиції була багатообіцяючою — «Дисоціація». Та сталося не так, як гадалося…

Кожна з представлених на ви­ставці робіт — постмодерністське переосмислення відомих картин Енді Уорхола, Дем’єна Херста, Казимира Малевича, Джексона Поллока, Фра Анжеліко… Однак відчуття дежавю при перегляді цих постмодерністських творів не виникає. Чому так?

Можливо, справа в тім, що в одній картині Бабчинський змішує алюзії на роботи декількох митців одразу? Наприклад, найвідомішу в світі картину — портрет «Мона Ліза» Леонардо да Вінчі художник повторив, за­стосувавши техніку письма Ван Гога, — широкими мазками, що створюють ефект руху. Дивлячись на це полотно, глядач просто губиться у своїх асоціаціях…

Загалом, цикл представлених робіт хоч і не прямо, але характеризує сьогодення: в безперервному потоці інформації людина губиться, не спроможна виокремити головне від другорядного. І справді, як зрозуміти, що головніше для мистецтва: посмішка Джоконди чи унікальна техніка письма Ван Гога?

«На виставці Андрія Бабчинського глядач знаходить себе в потоці стилів, цитат, сиквелів «Дисоціацій», де складно виділити основне і неможливо встояти перед спокусою перескакувати з одного зображення на інше. З одного боку, це ускладнює перегляд експозиції, з іншого — дає можливість урізнома­нітнити інтерпретації. А також дозволяє кожному побачити, що буде, якщо уривки, фрази та образи у його голові змішаються, наче у вихорі торнадо, а потім повільно осядуть в абсолютно новій конфігурації. З цього, напевне, вийде щось таке ж цікаве, як і в автора цих полотен», — розмірковує куратор галереї Катерина Філюк.

Натомість автор не говорить про свої твори так складно. На його думку, кожному, хто вміє «читати живопис», буде легко й цікаво інтерпретувати його роботи. До речі, виставка триватиме до 25 січня…

Олена МИЛОСЕРДНА.

 

Чорноморські новини

Передплата

Найкраща підтримка — ПЕРЕДПЛАТА!

дворазовий вихід (четвер та субота з програмою ТБ):

  • на 1 місяць — 50 грн.
  • на 3 місяці — 150 грн.
  • на 6 місяців — 300 грн.
  • на 12 місяців — 600 грн.
  • Iндекс — 61119

суботній випуск (з програмою ТБ):

  • на 1 місяць — 40 грн.
  • на 3 місяці — 120 грн.
  • на 6 місяців — 240 грн.
  • на 12 місяців — 480 грн.
  • Iндекс — 40378

Оголошення

Написання, редагування, переклад

Редакція газети «Чорноморські новини» пропонує:

  • літературне редагування, коректуру, комп’ютерний набір, верстку та тиражування текстів;
  • високопрофесійні переклади з російської на українську і навпаки;
  • написання статей, есе, промов, доповідей, літературних, у тому числі віршованих, привітань.

Команда висококваліфікованих фахівців газети «Чорноморські новини» чекає на Ваші замовлення за телефонами:

099-277-17-28, 050-55-44-206

 
Адреса редакції
65008, місто Одеса-8,
пл. Бориса Дерев’янка, 1,
офіс 602 (6-й поверх).
Контактна інформація
Моб. тел.: 050-55-44-206
Вайбер: 068-217-17-55
E-mail: chornomorski_novyny@ukr.net